پیشتازان طبس

عاشقان ولایت و شیفتگان زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) که از استان های جنوبی و مرکزی کشورمان عازم این دیار مقدس می شوند، پس از عبور از صدها کیلومتر در کویر ، به شهر زیبا و سرسبز طبس می رسند که آستان مبارک این امامزاده همچون نگین فیروزه ای در آن می درخشد.

حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) برادر گرامی حضرت امام رضا (ع) است که مورخان ، ایشان را از فرزندان بلافصل امام کاظم (ع) دانسته اند.

بنای اولیه مزار این امامزاده به قرن پنجم هجری بر می گردد که در زلزله سال 57 طبس به کلی ویران شد.

پس از تفویض تولیت این امامزاده به آستان قدس رضوی ، اقدامات ارزنده ای در توسعه و بازسازی آن بقعه مبارکه و رواق های اطراف انجام  و به سبکی بسیار عالی احداث گردید.

فضای این امامزاده با درختان نخل ، به زیبایی تزئین شده و حوض ها و فواره ها ، چشم اندازی بسیار زیبا ایجاد کرده اند. این مکان دارای امکاناتی از جمله : زائرسرا ،آشپزخانه عمومی، سقاخانه، فرهنگسرا و کتابخانه ، پارکینگ ، هزاران متر مربع فضای سبز، آب نما، سرویسهای بهداشتی مناسب، شهربازی و ... می باشد. اقدامات و فعالیتهای فرهنگی متنوع نیز که در مناسبتهای مختلف انجام می شود ، حائز اهمیت و قابل توجه است.

 

 

 


نظرات (۱)

خیلی عالی 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی