پیشتازان طبس

آمریکائیها بمنظور ضربه زدن به انقلاب اسلامی و آزادسازی گروگانهای واقعه لانه جاسوسی در تهران ، پس از مهیا نمودن تمام امکانات ، در شب پنجم اردیبهشت 1359 با تعدادی بالگرد و هواپیمای نظامی و 90  نفر کماندوی ورزیده و آموزش دیده و با تجهیزات کامل وارد خاک ایران شده و در صحرای طبس و در یک فرودگاه متروکه ( 120 کیلومتری جاده طبس به یزد ) فرود آمدند.
آنها قصد داشتند پس از استراحت و تجدیدقوا در طبس بوسیله بالگرد ، در استادیوم ورزشی شهید شیرودی تهران فرود آمده و با کمک گروههای ضدانقلاب که از قبل آماده شده بودند در یک زمان به دو مرکز نگهداری جاسوسان آمریکایی حمله کنند و سپس گروگانها را آزاد کرده و در ادامه با بمباران شدید مراکز حساس کشور به ماجراجویی خود تداوم بخشند اما در همان بدو امر با شکستی خفت بار مواجه گردیدند، چرا که آنها در محاسبات خود ، یک نکته اساسی را فراموش کرده بودند و آن چیزی نبود جز دست قدرت الهی. طوفان شن بصورت اعجازگونه به کمک ملت ایران آمد و دانه های شن بر سر عقابهای آهنین آمریکایی فرود آمده و طومارشان را درهم پیچید و آنان با برجای گذاشتن 9 نفر از جنازه های سوخته شده سربازان و همچنین لاشه های منهدم شده هواپیما و بالگردهای خود ، فرار را بر قرار ترجیح دادند. پس از اطلاع از حادثه ، شهید منتظر قائم با تعدادی از نیروهای سپاه یزد ماموریت یافتند تا موضوع را بررسی نمایند. ساعت 5 بعدازظهر آن روز به منطقه رسیدند و موفق شدند از درون برخی هواپیماها و بالگردهای متجاوزین که در محل بجا مانده بود ، اسناد و گزارشهای محرمانه و فوق العاده مهمی را بدست آورند. براین اساس به دستور بنی صدر خائن «رئیس جمهور وقت»  چند جنگنده نیروهای هوایی ، هواپیماها و بالگردهای سالم بجامانده را در منطقه بمباران کردند که در این حادثه ، شهید بزرگوار و شجاع ، سردار محمد منتظر قائم به شهادت رسید.

در حال حاضر مسجدی بنام « مسجد شکر » در محل این واقعه احداث و یادمان و ماکتهایی نیز ایجاد شده که می تواند برای هر رهگذری جذاب و درس آموز باشد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی