پیشتازان طبس

سفر به اصفهک سفر به تاریخ است. سفر به سرزمین کویری و خانه های خشتی. اما زیباترین وجه توریستی اصفهک وجود روستای تخریب شده توسط زلزله شهریور ماه سال 1357 در کنار روستای جدید است. بعد از زلزله روستا تغییر مکان داد و در کنار محل قدیم بنا شد. این مسئله باعث شده تا بافت روستای قدیم باقی بماند و جلوه زیبایی بوجود آید.

مسافرانی که  مسیر دیهوک به طبس را طی می کنند از کنار این روستای زیبا و دیدنی می گذرند. سرسبزی  اطراف آن پس از عبور از خشکی کویر بر جذابیت های روستا افزوده است.

خانه های قدیمی اغلب با خشت و گل ساخته شده اند و حمام های خزینه ای هنوز در گوشه و کنار روستا به چشم می خورد . وجود تک درختان خشکیده در میان روستای مخروبه و در پس زمینه وجود چند ردیف نخل سرسبز و در پس آن کوه صحنه بدیعی را آفریده است. با گشت و گذار در میان روستای قدیمی اصفهک انگار در تاریخ قدم می زنید. در حیاط هایی که هنوز کفش های جفت شده ای در جلو اتاق هایش قرار دارد و در باز خانه ها ورود هر میهمانی را انتظار می کشد. خانه‌های روستا، اغلب در یک طبقه با سقف گنبدی، نورگیر و در و پنجره‌های کوچک ساخته شده‌اند.

شغل بیشتر مردم روستا کشاورزی و دامپروری است. این روستا دارای آب و هوایی ناب و منحصر به فرد است به طوری که امکان رشد و پرورش هر نوع محصول کشاورزی در آن وجود دارد.


       

        

        

        

 

عکس : سعید قلی زاده ثالث

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی