پیشتازان طبس


برای اینکه مطلبی را بهتر یاد بگیرید و پس از یادگیری ، کمتر دچار فراموشی شوید،به نکات زیر دقت کنید:

-عدم تکرار با صدای بلند

-نوشتن مطالب بعد از مطالعه صحیح ، برای پی بردن به نقاط ضعف خود و ایجاد تنوع

-تنوع در مطالعه،برای رفع خستگی حین مطالعه

-در نظر گرفتن زمان مناسب برای مطالعه مثل صبحها قبل از این که درگیر فعالیتهای مختلف روزمره شوید و آخرشب چناچه خسته نباشید و بتوانید بعداز مطالعه بخوابید.

-دوره یا مرور مطالب

 چنانچه قصد دوره کردن مطالب را دارید سعی کنید که : 1-وقت کافی در نظر بگیرید. 2-مطالب را از بر و بطور ذهنی و بدون صدای بلند برای خود تکرار کنید .3- در زمان نزدیک شدن به امتحان ،فقط نکات مهم و کلیدی را که در قبل مشخص کرده اید مرور کنید .

-خلاصه نویسی

ممکن است بعضی از مهارتها ازقبیل "خط کشیدن "زیر نکته های کلیدی و مهم کتاب و یا حاشیه نویسی نیز در فهم مطالب مؤثر باشد در حاشیه نویسی می توانید خلاصه چند جمله و یا برداشت خود و یا توضیح های معلم را با مداد در جاهای خالی صفحه ها بنویسید .

-توجه و دقت کامل به کلاس درس

یادگیری با یک بار خواندن صورت نمی گیرد .انتقال مطالب از حافظه بلند مدت ،نیازمند رعایت اصول زیادی است.یکی از عوامل ،این است که یادگیرنده سعی کند در کلاس درس به گفته ها و توضیح ها و تأکیدهای معلم به دقت گوش دهد و چنانچه مطالبی را متوجه نمی شود محترمانه از معلم خود توضیح بیشتر بخواهد و به سادگی از کنار مطالب مهم نگذرد .

-تصویرذهنی از آموخته ها 

اگر بتوانید از آنچه که مطالعه کرده اید،برای خود تصویر ذهنی بسازید،یادگیری شما بهتر خواهد شد. زمانی که موضوعی را مطالعه می کنید سعی کنید آن را در ذهن خود مجسم کنید.شما می توانید مراحل یک موضوع یایک نکته علمی،یا آزمایش، یاتصاویر و نمودارها را پیش روی خود مجسم نمایید.

-پیش خوانی

با توجه به اینکه مطالب به صورت تدریجی و در اثر تکرار در حافظه جای می گیرند ،بهتر است در صورت امکان ، قبل از این که معلم درس را شروع کند دست کم یکبار،درس مورد نظر را پیش خوانی کند .



  • حسین توکلی

مهارتهای زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی