پیشتازان طبس


اگر فکر می کنید شما از آن دسته افرادی هستید که کمتر توانایی پس انداز را دارید و خیلی پول خرج می کنید،برای یادگیری چگونگی پس انداز مطالعه این نوشتار را از دست ندهید. بزرگترین اشتباه در پس انداز کردن این است که بعضی از افراد تصور می کنند باید حتما این کار را با مبلغی هنگفت شروع کنند البته مسلم است هرچه مبلغ پولی را که پس انداز می کنید بیشتر باشد بهتر است اما حتی اگر پس انداز خود را با هزارتومان هم شروع کنید بهتر از نداشتن پس انداز است. درحقیقت بیشتر افرادی که اهل پس انداز هستند ،مقدار کمی از درآمد خود را به این امر اختصاص می دهند و با تبدیل این شیوه به یک عادت رفتاری ، میزان پس اندازشان، هر روز بیشتر و بیشتر می شود .کسانی که پس انداز کردن را تازه شروع می کنند ، باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که اغلب افراد احساس می کنند چیزی برای پس انداز کردن ندارند بنابر این هرگز اقدامی هم نمی کنند. چنین افرادی ممکن است با خود بگویند روزی از همین روزها پس انداز کردن را شروع خواهم کرد، اما چون خود را عادت نداده اند که میزانی از درآمدشان را پس انداز کنند ،همه درآمد خود را خرج می کنند. پس انداز کردن برای چنین افرادی بسیار سخت است و اغلب در زندگی خود خیلی دیر به فکر این کار می افتند. بنابر این فردی که شروع به پس انداز می کند باید به این نکته مهم توجه داشته باشد که مهم نیست با چه میزانی از پول این کار را شروع می کند حتی اگر مبلغ کمی در ماه باشد برای شروع کافی است. علت مهمتر برای سخت بودن پس انداز کردن ،مصرفی شدن جامعه و لذت بردن افراد از خرج کردن پول به جای پس انداز کردن آن است.

-پس انداز کردن را به یک عادت رفتاری تبدیل کنید .

چگونه در هزینه های پوشاک صرفه جویی کنید؟ نگاهی به کمد لباستان بیندازید، چندعددلباس دارید؟ تا بحال به این فکر کرده اید که برای خرید آنها چقدر پول خرج نموده اید؟ اگر هزینه زیادی صرف خرید لباس می کنید، به نکاتی که برای صرفه جویی در این هزینه ها اشاره می شود توجه کنید:

 *فقط لباسهایی را که احتیاج دارید خریداری کنید.

*از خرید لباس های مارک دار خودداری کنید . این به این معنا نیست که شما لباس زیبا و مرتب نپوشید، بلکه معنایش این است که همه لباس های زیبا لزوما مارک دار نیستند .

*در انتخاب زمان خرید دقت نمایید .بهترین زمان برای خرید لباس جدید فصل حراج آن است .مثلا خرید لباسهای زمستانی در فصل تابستان یا بعداز تعطیلات نوروزی .  



  • حسین توکلی

مهارتهای زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی