پیشتازان طبس


چگونه می توان انگیزه یادگیری را بالا برد؟

یکی از راههای بهبود انگیزه آموختن،تعیین هدف است.

1-تعیین اهداف توجه ما را به فعالیت های در دست اقدام معطوف می کند.

2-هدف گزینی باعث تحریک کوشش های ما می شود و تلاش ما را در رسیدن به هدف افزایش می دهد .

3-هدف گزینی، پایداری و پشتکار ما را در رسیدن به اهداف افزایش می دهد (هنگامی که یک هدف مشخص داشته باشیم احتمال اینکه منحرف شده یاقبل از رسیدن به هدف دست از تلاش برداریم کمتر خواهد شد )

4-نوع هدف ها نیز می تواند بر میزان انگیزشی که برای دستیابی به آن اهداف داریم اثر گذار باشد .

5-اهداف بادشواری متوسط و قابل دستیابی در آینده ای نزدیک انگیزش و پایداری را افزایش می دهند .

6-هدفهای مشخص معیارهای روشنی را برای قضاوت درباره عملکردمان فراهم می کند. اگر عملکرد ما اندکی کاهش یابد مامی توانیم آن را مجددا افزایش دهیم.

7-مطالبی که درجه دشواری آنها بسیار بالا و یا بسیار پایین باشد در خواننده ایجاد انگیزه نمی کنند از این رو برای یادگیری مطالب دشوار بهتر است آن مطالب را از منابع و کتابهای متعدد یا مؤلفان مختلف مطالعه کنیم یا مباحث و مطالبی را که پیش نیاز آن مطالب است مطالعه کنیم تا از دشواری موضوع کاسته شود. سعی کنید در تمام مراحل آموختن به خودتان باز خورد دهید . یعنی کار خود را بازبینی و ارزشیابی  کنید این که چقدر در جهت برنامه و اهداف خود گام برداشته اید و چقدر به هدف نزدیک و یا دور شده اید. اگر در طی کردن راه کفایت و شایستگی را در خودتان احساس می کنید با کلمات مثبت ، خودتان را تشویق کنید. با پرداختن به کارهای مورد علاقه نیز می توانید خودتان را تشویق کنید.مثبت اندیش بوده و از لطف و محبت خدا هیچگاه غافل نشوید و قلبا با توکل به او آرام گیرید چرا که به راستی خداوند است که قلب ها و حال و روزگار ما را تغییر می دهد.



  • حسین توکلی

مهارتهای زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی