پیشتازان طبس


برخی از دانش آموزان پی برده اند که مطالعه گروهی در یادگیری بهتر و سریعتر بعضی دروس سودمندتر است . با این حال مطالعه گروهی باید با روش ویژه ای انجام گیرد ، در غیر این صورت جز اتلاف وقت و ناکامی نتیجه ای به بار نخواهد آورد. رهنمود های زیر به شما در برنامه ریزی و اجرای روش درست مطالعه گروهی کمک می کند :

1-اندازه گروه مهم است ، گروه می تواند شامل دو نفر باشد ولی اگر تعداد اعضا بین 3 الی 6 نفر باشد مطلوبتر است.بطوری که اگر یک نفر نتوانست در جلسه شرکت کند گروه می تواند به کار خود ادامه دهد.همه اعضا باید درس واحدی را اختیار کنند و بتوانند بطور منظم باهم باشند.

2-یک نفر از اعضا باید در نقش رئیس عمل کند. او باید مراقب باشد که جلسه به نحو درستی برگزار شود کسی بیش از حد و بیهوده سخن نگوید یا خیلی وقت جلسه به هدر نرود.

3- برای هر جلسه مطالعه باید دستور جلسه ای تنظیم شود. این دستور مشخص می کند که هر یک از اعضا باید چه بخشی از درس را توضیح دهد یا چه پرسش هایی از درس را پاسخ دهند.

4- همه اعضا باید تکالیف منزل را برای آمادگی حضور حضور در جلسه انجام دهند.جلسه گروهی باید دستور جلسه را به طور کامل پوشش دهد وهیچ موضوعی از قلم نیفتد .

5- گام بعدی این است که حدود 5 دقیقه درباره ارزش جلسه گفتگو کنید.به ویژه درباره بهتر کردن روش بحث و تدریس در آینده به گفتگو بنشینید .

6- گام نهایی تنظیم دستور جلسه بعدی است. این اقدام پس از این که هر عضو پاداش خودرا از این معاشرت و نشست گرفت انجام می گیرد .

پس از دو یا سه جلسه ،این روش جا می افتد.اگر شما این نحوه مطالعه را به دقت پیگیری کنید معمولا سطح یادگیری شما ارتقا می یابد و این نحوه مطالعه برایتان گیراتر می شود .



  • حسین توکلی

مهارتهای زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی