پیشتازان طبس


سعی کنید شنونده فعال و مثبتی باشید .

چگونه؟ با علاقه به مطالب درسی، با طرح پرسش هایی برای دریافت پاسخ در کلاس شرکت جویید. شما می توانید این کار را با اندیشیدن درباره موضوع درسی پیش قدم شدن در ارائه کنفرانس و از قبل خوانی مطالب درسی انجام دهید . سعی کنید با توجه ویژه به مطالب اصلی یادداشتهای دقیقی بردارید. زیرا ممکن است نکته اصلی آنجا باشد اگر چنین است آن را یادداشت کنید، افزون بر آن در پی نکات کلیدی بر آیید.یعنی یافتن آن نکات از لابه لای کلام استاد، زبان بدنی یا آنچه در چهره و حرکات دست و بدن او مشهود است و یا زمانی که استاد مطلبی را به دقت از روی یادداشتهایش برای شما می خواند . اگر فکر می کنید نکته اصلی را دریافت نکرده اید یادداشتهایتان را به همکلاسی هایتان یا استاد نشان دهید. سعی کنید به هنگام  یادداشت برداری ؛ بین مطالب کمی فضای خالی بگذارید . شما باید برای نوشتن مطالب به زبان خودتان و افزودن آن به یاددشتهای تان به حد کافی جا داشته باشید این روش به شما کمک می کند تا با یکپارچه کردن مطالب فعلی با آنچه از قبل می دانستید در سطحی ژرف تر مطلب را بیاموزید. همچنین گذاشتن فضای اضافی در یادداشتهای تان یافتن مطالب را به هنگام مطالعه برایتان آسان تر می کند. سعی کنید در خلال 24 ساعت برای هر کلاس 10 دقیقه یادداشت های خود را مرور کنید .چرا؟ زیرا در غیر این صورت شما بین 50 تا 80درصد از مطالب را از دست می دهید.سعی کنید یادداشتهای خود را طوری تنظیم کنید تا بتوانید بطور مؤثری مطالعه کنید .

چگونه؟ قسمت وسیعی از حاشیه سمت راست صفحه را خالی بگذارید تا صفحه را به راحتی برگردانید یادداشتهارا بپوشانید یا صفحه را به پشت برگردانید و به پرسش هایی که ضمن مطالعه طرح کرده اید پاسخ دهید .



  • حسین توکلی

مهارتهای زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی