پیشتازان طبس


تحلیل دقیق اموی که تمرکز افراد را بر هم می زند اغلب مؤثرترین گام برای اصلاح و بهبود تمرکز است. در اینجا خلاصه ای از عوامل مخل تمرکز بیان می شود تا زمینه ای برای فهم مشکل خاص شما به دست آید .


امور مُخِلّ در مطالعه

* حواس پرتی های ناشی از شرایط بدنی

خواب نامنظم،فعالیتها و عادات غذایی می تواند بدون تردید علت مشکلات تمرکز باشد.

*باخود صحبت کرن

خیلی ها نمی دانند که ما به هنگام انجام  تکالیف از جمله هنگام مطالعه،به شکل خاموش با خودمان صحبت می کنیم .

صحبت با خود می تواند فعالیت ها و رفتار ها را در ما برانگیزد و مورد تشویق قرار دهد، ولی اگر همین گفتگوی با خود بیش از اندازه ارزشیابانه یا انتقادی صورت گیرد بر تمرکز ، اثر منفی می گذارد. باکمی تمرین می توانیم یاد بگیریم هر خصیصه درون مختل کننده خود را اداره کنیم .

*انگیزه

بسیاری از دانش آموزان که از مشکلات تحصیلی رها هستند و در مدرسه موفق می شوند اغلب توانایی شان را در اداره امور بر مبنای انگیزش خویش تعریف می کنند:"تو باید در این کتابخانه بودن را بخواهی.تو باید بدانی چرا اینجا هستی" گاهی اوقات سخت گیری ها درباره درس،رشته تحصیلی یا حتی صرف در کتابخانه بودن موجب بروز مشکلاتی در زمینه تمرکز می شود.

*مشکلات شخصی

شما یکی از معدود افراد خوش شانس خواهید بود اگر دوران تحصیل خود را بدون مقابله با مشکلات تحصیلی ناشی از مصائب شخصی گذرانده باشید.برخی دانش آموزان دریافته اند اختصاص دادن زمانی به فکر کردن درباره یک مشکل می تواند به کاهش مشغله ذهنی شان کمک کند. وقتی متوجه شدید که نمی توانید تمرکز داشته باشید به خودتان بگویید در مورد این موضوع ساعت 4 فکر خواهم کرد . آنگاه رأس ساعت 4 یا هر زمان دیگری که انتخاب کرده اید بنشینید ودرباره هر آنچه شمارا ناراحت کرده فکر کنید .



  • حسین توکلی

مهارتهای زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی